مهدکودک ماه و ستاره

روز جهانی کودک

روز جهانی کودک چه روزی است؟

16 مهر 1401 برابر 20 نوامبر

کودکان

کودکان ، سرمایه های آینده جامعه هستند و برای رشد و بالندگی خود ، حقوقی دارند که باید خانواده و جامعه ب این حقوق را به خوبی بشناسند. روز جهانی کودک فرصتی برای یادآوری جایگاه حقوق کودکان و نوجوانان و ورود به جهان آنها است. این روز اولین بار توسط ایالات متحده در سال 1954 معرفی و پایه گذاری شد. بر اساس مصوبه ی جهانی سازمان ملل ، کشورهای مختلف یک روز را به نام روز جهانی کودکان انتخاب کرده و همه ساله آن روز را با هدف توجه دادن جامعه به مسایل کودک جشن می گیرند.

تاریخچه روز جهانی کودک

تاریخچه روز جهانی کودک ، به طور رسمی به سال های پس از جنگ جهانی دوم بازمی گردد. اما ایده برگزاری این روز ، به «کنفرانس جهانی برای رفاه کودکان» که بین نمایندگان 54 کشور در ماه اوت سال 1925 در ژنو برگزار شد ، تا منشوری در دفاع از حقوق کودکان تصویب کنند ، باز می گردد.

به طور رسمی تاریخچه روز کودک ، به سال های پس از جنگ جهانی دوم بر می گردد. در سال 1952سازمان آمریکایی برای رفاه کودکان ، سازمان ملل متحد را فراخواند تا روزی را به عنوان روز جهانی کودکان برگزار کند. چنانچه در نم نمک می خوانید سازمان ملل متحد این پیشنهاد را پذیرفت و در تاریخ 21 سپتامبر 1954، در جریان نهمین مجمع عمومی سازمان ملل این مجمع به صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) ماموریت داد تا یک روز در سال را به مناسبت روز کودک برگزار کند.20 نوامبر از سوی سازمان ملل متحد روز جهانی کودک نامگذاری شده است.

اهداف برگزاری روز جهانی کودک

اهدافی برای تعیین این روز وجود داشت که شامل تشویق کردن کودکان در همه نژاد ها ، جمعیت ها و مذهب ها بود تا زمان بیشتری را در کنار هم سپری کنند ، یکدیگر را بشناسند و تفاوت های هم را محترم بشمارند. همچنین دولتمردان را در سراسر جهان سوق می داد که توجه بیشتری به رفاه و شادکامی کوچکترین شهروندان خود داشته باشند.

یکی دیگر از اهداف مهم این بود که همه کودکان بتوانند به تحصیلات دسترسی داشته باشند و به مدرسه بروند. افزایش آرامش و احترام و رفع نگرانی محیطی برای کودکان نیز جزء اهداف روز جهانی کودک محسوب می شود.

جشن روز کودک در مهدکودک ماه و ستاره

مهدکودک ماه و ستاره نیز همانند سال های اخیر با برگزاری جشنی شاد و مفرح این روز بزرگ را در کنار فرشته های ماه و ستاره جشن گرفت.

این جشن همراه با عروسک سگ های نگهبان،موسیقی و بازی همرراه بود که اوقات بسیار خوبی را با هم ثبت کردیم.

در ادامه ی گزارش تصویری این مراسم با ما همراه باشید.

فهرست مطالب